Pravo družbeno omrežje je pomembnejše, kot si mislite
Podatki statističnega urada kažejo, da se odstotek slovenskih podjetij z deset ali več zaposlenimi, ki uporabljajo družbene medije, viša iz leta v leto. Po zadnjih znanih podatkih je uporabnikov že 42 odstotkov. Največ podjetij ima profil na Facebooku, omrežju LinkedIn in podobnih družbenih omrežjih – takih je 41 odstotkov. Na spletnih straneh za delitev multimedijskih vsebin, kot so YouTube, Flickr, Picassa in podobni, pa ima profil odprtih 14 odstotkov podjetij. Devet odstotkov jih bloga ali vzdržuje mikroblog na Twitterju. Znanja na Wiki platformah pa izmenjuje tri odstotke podjetij. Kaj to pomeni?
Če želimo biti kot podjetniki vidni, moramo biti prisotni tudi na družbenih omrežjih. S prisotnostjo na družbenih omrežjih dobimo dodaten komunikacijski kanal, prek katerega lahko naslavljamo svojo ciljno publiko. Neprecenljivi so kot trženjski pripomoček, saj nam omogočajo promocijo praktično brez proračuna, kar je zlasti dobrodošlo za manjša podjetja. Pripomorejo k interakciji s kupci in posledično vplivajo na obiskanost spletne strani in prodajo.
Glede na veliko število različnih omrežij se je včasih težko odločiti za tista, kjer se bomo predstavili. Ker je registracija uporabniškega računa običajno brezplačna, se veliko podjetnikov odloči za izdelavo profilov na celi kopici omrežij. Po navadi se v takih primerih izkaže, da si je podjetnik naložil preveč dela, saj upravljanje profilov podjetja zagotovo terja več časa, poleg tega pa priprava samih objav ni dovolj – spremljati moramo tudi zasebna sporočila, komentarje ipd. Zavedati se moramo, da se moramo na vsako vprašanje odzvati enako, kot če bi nas nekdo poklical po telefonu ali nam poslal elektronsko pošto, saj to uporabniki od nas tudi pričakujejo.
Bistvenega pomena je torej pravilen izbor družbenih omrežij, kjer bomo prisotni. Žal ni splošnega recepta oziroma nabora omrežij, ki bi bila primerna za vsako podjetje, izdelek ali storitev. Kako v poplavi omrežij torej pravilno in pametno izbrati? V pomoč so nam lahko odgovori na naslednja vprašanja:
- Namen uporabe družbenega omrežja: Kakšen je naš namen na družbenih omrežjih? Kaj želimo s prisotnostjo na nekem omrežju doseči?
- Tip izdelka oziroma storitve: Storitve načeloma težje predstavljamo na omrežjih, kjer je primarni medij fotografija (Instagram, Pinterest, Flickr). Za predstavljanje storitev je bolje uporabiti omrežja, kjer lahko objavljamo članke (Facebook, Twitter). Obratno pa je pri izdelkih, kjer je lahko dobra fotografija ključ do uspešne prodaje.
- Geografska lokacija: Vsa omrežja niso dostopna v vseh državah, zato moramo raziskati, katera omrežja je smiselno uporabiti v kateri državi.
- Čas: Vsako fotografiranje ali pisanje člankov terja čas. Razmisliti moramo, koliko smo ga resnično pripravljeni vložiti v to in v upravljanje našega profila. Temu primerna naj bo odločitev o izbiri družbenega omrežja.