Menu

Si želite biti bolj zdravi, bolj motivirani, samozavestnejši?

22. 2. 2018

Univerzalnega recepta ni, menda pa pomaga, če sledite spodnjim nasvetom.

Stresite svojo rit!

Limfni sistem, ki iz telesa ”odvaža smeti”, za svoje delovanje potrebuje gibanje. Že 30 minut zmerne telesne dejavnosti dnevno, kot je na primer hitra hoja, koristi zdravju odraslega človeka. Gibanje spodbudi kreativnost, poveča samozavest, zmanjša tesnobnost, izboljša spomin, zmanjša odvisnosti in prekomerno željo po hrani ter izboljšuje produktivnost.

Strokovnjaki priporočajo, da naj bi bili odrasli zmerno aktivni vsaj dve uri in pol tedensko, v primeru bolj intenzivne vadbe zadostuje že polovica tega časa. Primeri intenzivne aktivnosti so tek, hitro kolesarjenje ali kolesarjenje v hrib, igranje košarke ali nogometa.

Spite kot medved?

Naše telo in um potrebujeta spanje, da se spočijeta in regenerirata. Le primerna količina počitka nam zagotavlja zdravje in dobro počutje. Naše potrebe po spancu so različne, zato ga nekateri potrebujejo več, drugi manj. Malčki potrebujejo približno 15 ur spanja, šolarji od 9 do 11 ur, osebam v starosti od 26 do 64 let pa naj bi zadostovalo od sedem do devet ur spanca. Spanju moramo vsekakor posvetiti skrb, saj nas nezadostna ali prekomerna količina spanca ogrožata isto, kot če bi vsak dan popili nekaj meric alkohola.

Čas za sprostitev

Vsak dan si vzemite pet minut časa za sprostitev in očiščenje možganov vseh misli. Ker se naše telo odziva na stres z verižno reakcijo, samo želja po sprostitvi ne bo obrodila sadov. Vsakodnevna praksa globokega dihanja lahko stresen odziv telesa, ki se odraža na našem psihičnem in telesnem zdravju, prekine.

Globoko dihanje, četudi samo petminutno, stimulira živce, ki povezujejo možgane in diafragmo, rezultat pa je popolna sprostitev. Ukrotite svoje misli, udobno se namestite v miren kotiček, zaprite oči in se zavedajte pretoka zraka skozi nosnice. Med dihanjem ta občutek prenesite še na prsni koš in trebuh. Zavedajte se celega telesa. V mislih ponavljajte, da si dovolite in zaslužite dobro počutje.

Vitamini

Bistveni za dobro počutje so tudi vitamini, predvsem vitamini B, med katere spada tudi folna kislina. Če si boste dvakrat na teden privoščili pusto meso in morsko ribo ter vsak dan veliko sveže zelenjave in dobrih žitnih izdelkov, potem bo vaše razpoloženje ostalo stabilno. Če želite storiti še več, posezite po svežih zeliščih z dragocenimi eteričnimi olji. Rožmarin podarja veselje do življenja, timijan vpliva dodaten pogum, žajbelj razveseljuje, peteršilj skrbi za pozitivno razmišljanje.

Vitamina D pozimi primanjkuje, le na soncu se ga v koži tvori dovolj. Malo je živil, ki vsebujejo ta vitamin. Med njih spadajo goveja jetra, jajčni rumenjak, mleko in mastna morska riba, kot so losos, skuša in slanik. Jeseni in pozimi naj bi opoldanski čas izkoristili za bivanje na prostem, da si načrpamo nekaj sonca.

Dobra spodbujevalca razpoloženja sta tudi čili in ingver. Njuna ostrost v živčnem sistemu sproža dražljaje, ki skrbijo za povečano sproščanje hormonov sreče.

Kaj vnašate v telo?

Žvečite, vaš trebuh namreč nima zob. Posezite po zdravi hrani. Ni treba, da se lotite restriktivnih diet, dovolj je že, če slabe razvade, kot so sladkarije, bel kruh ali testenine, počasi opuščate in jih zamenjate z zdravimi alternativami. Predvsem pa se pri prehranjevanju osredotočite na zmernost. Poskrbite, da telo dobi dovolj hranilnih snovi, ki jih potrebuje za svoje delovanje. In nehajte jesti pozno zvečer, tako boste bolje in lažje spali.

  • Črni čaj zamenjajte z zelenim.
  • Jejte avokado namesto masla.
  • Če se čokoladi ne morete odpovedati, posezite po črni čokoladi.
  • Hrano si pripravljajte sami – izogibajte se vnaprej pripravljeni hani in hrani v restavracijah.

Zabava in smeh

Vzamite si čas za zabavo in smeh, za druženje s prijatelji in ljubezen. Počnite tisto, kar vas osrečuje. Branje knjige, vožnja s kolesom, ogled filma v kinu, zabava s prijatelji, igra z otroci, pogovor s starši ... Kar koli vam je všeč!

Če napišeš, si že en korak bližje uresničitvi

Zato razmislite o tem, kar ste prebrali, vzemite list papirja in ga razdelite na polovico. Na levo stran napišite navade in aktivnosti, ki jih boste iz svojega življenja poskusili odstraniti, na desno stran pa zapišite tiste, ki se jim boste še bolj posvetili in jih uspešno usvojili!

  • Limfni sistem, ki iz telesa ”odvaža smeti”, za svoje delovanje potrebuje gibanje. Že 30 minut zmerne telesne dejavnosti dnevno, kot je na primer hitra hoja, koristi zdravju odraslega človeka. Vir foto: <a href='https://www.freepik.com/free-photo/healthy-food-near-sports-stuff_1657597.htm'>Designed by Freepik</a>
    Limfni sistem, ki iz telesa ”odvaža smeti”, za svoje delovanje potrebuje gibanje. Že 30 minut zmerne telesne dejavnosti dnevno, kot je na primer hitra hoja, koristi zdravju odraslega človeka. Vir foto: Designed by Freepik